تبعات محکوم شدن رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگاه نیویورک

آینده ترامپ پس از محکومیت در دادگاه چه خواهد شد؟ 

آینده ترامپ پس از محکومیت در دادگاه چه خواهد شد؟ 
پس از محکوم شدن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه نیویورک، حالا این مساله جدی مطرح است که آِنده ترامپ چه خواهد شد؟
کد خبر: ۲۲۴۷۴
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

زی‌سان: هیات منصفه در محاکمه مربوط به پرداخت حق السکوت به استورمی دانیلز بازیگر فیلم‌های مستهجن، رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ را در هر ۳۴ مورد گناهکار شناخته است. ۱۲عضو هیئت منصفه دادگاه منهتن در نیویورک پس از دو روز مشورت و بررسی مستندات این پرونده، رئیس جمهور سابق ایالات متحده را در تمامی ۳۴ مورد اتهامی گناهکار شاختند.

به گزارش «زی‌سان»، موضوع اصلی در این محاکمه اعلام جرم دادستانی نیویورک است که در آن آقای ترامپ به پرداخت مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز، بازیگر پورن، مدتی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با هدف خریدن سکوت او در مورد رابطه جنسی دو طرف متهم شده است.

واکنش شدیداللحن ترامپ به حکم دادگاه

دونالد ترامپ که به هنگام قرائت رای هیات منصفه در دادگاه نیویورک حضور داشت هنگام ترک ساختمان دادگاه به خبرنگاران گفت: این شرم آور است. این محاکمه تقلبی بود.

او گفت که تا پایان خواهد جنگید و همچنین به فرآیند محاکمه تاخت و ادعا کرد که رفتار با او غیرعادلانه بوده است. او گفت: خیلی مانده تا این ماجرا تمام شود.

آینده ترامپ پس از محکومیت در دادگاه چه خواهد شد؟ 

ترامپ پس از اعلام نظر هیئت منصفه به خبرنگاران گفت: «این [رای هیئت منصفه]مایه ننگ بود. این یک محاکمه تقلبی توسط یک قاضی متخاصم و فاسد بود.»

رئیس جمهور سابق آمریکا تصریح کرد: «حکم واقعی روز ۵ نوامبر از سوی مردم صادر خواهد شد.»

اشاره ترامپ به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر ۲۰۲۴ است.

قاضی خوان مرچان تاریخ جلسه صدور حکم مجازات را ۱۱ ژوئیه تعیین کرده است.

این تاریخ سه روز پیش از نشست نهایی حزب جمهوری‌خواه برای

واکنش بایدن و ستاد انتخاباتی‌اش به محکومیت ترامپ

بایدن درباره حکم ترامپ گفت: تنها یک راه برای دور نگه داشتن دونالد ترامپ از دفتر بیضی شکل در پای صندوق‌های رای وجود دارد. 

ستاد انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تنها چند دقیقه پس از محکومیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه نیویورک، بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت که «هیچ کس بالاتر از قانون نیست».

ایان سامز، سخنگوی دفتر مشاور کاخ سفید گفت: ما به حاکمیت قانون احترام می‌گذاریم و هیچ اظهارنظر دیگری نداریم.

مایکل تایلر، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای گفت: بر خلاف انتظار دونالد ترامپ، حکم امروز (پنجشنبه) دادگاه نیویورک نشان داد که نقض قانون در آمریکا بر خلاف منافع شخصی افراد است و مردم آمریکا با این واقعیت ساده روبرو هستند.

ستاد انتخاباتی بایدن در ادامه پیام خود گفت که هنوز تنها یک راه برای دور نگه داشتن دونالد ترامپ از کاخ سفید وجود دارد و آنهم صندوق‌های رای است.
تایلر گفت که ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری خواهد شد، چه مجرم باشد چه نباشد.

وی افزود: تهدیدی که ترامپ برای دموکراسی ما ایجاد می‌کند هرگز بزرگتر از این نبوده است. دومین دوره ریاست جمهوری ترامپ ممکن است حتی با تغییر قانون اساسی و دیکتاتوری همراه شود که در این صورت اولین نتایج آن هرج و مرج، سلب آزادی آمریکایی‌ها و دامن زدن به خشونت سیاسی است ولی مردم آمریکا در نوامبر امسال به این مسئله پاسخ منفی می‌دهند.

واکنش عجیب کارزار انتخاباتی ترامپ

صفحه کمپین ترامپ نیز با عنوان، «هرگز تسلیم نشو»، «زندانی سیاسی» به محکومیت رئیس‌جمهور سابق آمریکا واکنش نشان داد. وب‌سایت کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با انتشار چوستری نوشت: 

من یک زندانی سیاسی هستم. لحظاتی پیش در یک شکار جادوگران سیاسی تقلبی محکوم شدم.

من هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌ام. به خانه‌ام هجوم بردند، مرا دستگیر کردند، عکس سابقه‌ام را گرفتند و حالا هم مرا محکوم کرده‌اند.

آینده ترامپ پس از محکومیت در دادگاه چه خواهد شد؟ 

آینده ترامپ چه می‌شود؟ آیا می‌تواند رئیس‌جمهور شود؟ 

با اعلام نظر هیات منصفه، اکنون قاضی خوان مرچان تاریخ جلسه صدور حکم مجازات را تعیین خواهد کرد. 

قاضی برای صدور حکم چندین عامل را در نظر خواهد گرفت، از جمله سن آقای ترامپ (۷۷ سال)، عدم سابقه کیفری و احتمالا نقض احکام ممنوعیت دادگاه از سوی او.

حکم دادگاه ممکن است شامل جریمه، حکم تعلیقی، نظارت، یا شاید حتی زندان باشد.

ترامپ قطعا درخواست تجدید نظر خواهد کرد، و این فرایند ممکن است ماه‌ها یا حتی بیشتر طول بکشد.

یک از سوالات اساسی در طول دو ماه برگزاری دادگاه ترامپ در نیویورک این بود که آیا در صورت گناهکار شناخته شدن آقای ترامپ در دادگاه، او همچنان می‌تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال شود یا خیر؟

پاسخ آری است. در قوانین آمریکا محدودیتی برای نامزد ریاست جمهوری که دارای محکومیت قضایی است پیش‌بینی نشده است.

آینده ترامپ پس از محکومیت در دادگاه چه خواهد شد؟ 

راحت‌ترین راه ممکن ترامپ برای رهایی از اتهامات و محکومیت‌ها

اگر ترامپ در انتخابات پیروز و رئیس جمهور شود، حق دارد همه جرائم اعمال شده علیه خود را لغو کند. البته یک مقام قضایی سابق آمریکا نیز در گفتگو با الجزیره بیان کرد: باتوجه به اینکه این ماجرا بی سابقه است، واقعا نمی‌دانم اگر از سویی، تجدید نظر ترامپ رد شود که در آن صورت باید راهی زندان شود، و از سوی دیگر همزمان او رئیس جمهور باشد، چه اتفاقی می‌افتد؛ چون نمونه اینگونه نداشته ایم.

آینده ترامپ پس از محکومیت در دادگاه چه خواهد شد؟ 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون